"Åt helvete med blygsamheten!"


Bild: jnytt.se

Mer aktuell än någonsin! Nu med Höst Turné, ny singel och nya skivan släpps om en månad; Lars Winnerbäck!
Vad är mer sommar än lasse? Vem skriver djupare texter? Vem lägger in så mycket personlighet i sina låtar som han? Vad är Spotify utan en hel lista med Winnerbäck?

Från första demon, till en hel film om mannen, myten och legenden, och allt är såå himla BRA.
Den så blyga killen ifrån Linköping som gett människor som oss så många drömmar, visioner och glädjehöjare. För mej är Lasses musik ord och meningar på känslor som jag själv inte är kapabel till att sätta namn på.
Jag blir fashinerad av vad han kan åstadkomma med sina texter, for real!
"Jag drevs av en frustration redan då, att jag ville fånga allt, inte låta ögonblicken bara dra förbi.
Jag ville skriva låtar som förevigade känslorna jag hade där vid minigolfbanan. Jag undrar vad f
olk gör med alla sina känslor. Min första sång skrev jag när jag var åtta år. Den handlade om
min undulat som dog. Sen skrev jag om det svåra med att vara liten och inte få bestämma själv,
 om skolfröknars tyranni, om vackra vårdagar och om tjejer och deras märkliga språk. Och nu,
 utanför den ångande sommarorten Strömstad, var jag redo för tonårsromantiken. Jag var
kroniskt kär i vem som helst, i alla väder, alla timmar på dygnet. Jag behövde papper,
penna och en gitarr. Jag behövde tacka livet."  Lars W.


Jag älskar hans energi! Hans utstrålning!
Jag rekomenderar er att ta er till någon av hans spelningar nu i höst, det ska i alla fall jag :)
Och som han själv en gång sa; Åt helvete med blygsamheten! :)

Nya singeln.

Kommentarer
Postat av: Linda H - Hair & Make-up artist

Hej! Jag köpte min på Åhlens.. så kolla där! =)

Lättaste sättet att få tjockare hår är om du tuperar botten och sprayar.

2009-08-26 @ 09:40:24
URL: http://micromiss.blogg.se/
Postat av: Amanda

det finns verkligen ingen bättre än lars winnerbäck. jag är helt såld på han!:)

2009-08-27 @ 12:03:36
URL: http://hurtigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0