Torrfoder - en djungel!


Helt seriöst nu.. Det här med att välja rätt torrfoder till Julle är inte så lätt som jag först trodde att det skulle bli. När jag väl hittat ett foder, läst innehållsförteckningen och tycker att den verkar bra, så dyker det upp ord som spannmål, färgämnen, taurin, fisk.. Tidigare har jag gett Julle Royal Canin, men då jag läst att den innehåller Taurin vilket tyder på dåligt foder så vill jag inte ge Julle den typen av foder mer.

Jag har skickat efter provpåsar ifrån Oliver´s Petfood och hoppas på bättre resultat därifrån. Visserligen ska man inte gå helt efter innehållsförteckningen, utan efter hur katten mår av det foder den äter.
Men Julles päls har blivit mycket mattare och den tovar sej såå mycket lättare nu, kanske blir bättre med annat foder??

Visst är det spår av spannmål även i Oliver´s, men det är varken konserveringsmedel eller animaliska biprodukter, PLUS att det är närapå 36% protein och hela 70% av fodret är kyckling.
Dåligt foder kan skapa sjukdommar efter några år, därför satt jag i timmar vid datorn igår och nu imorse och har silat fram ett foder som jag tror passar Julle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0