Ragdolls.

Jag nämnde för J för några veckor sedan att jag vill ha en kattuppfödning så småningom. Jag har länge haft visioner om detta, och varför inte? När en dröm har hållit i sej så länge, så tror jag att det bara är att ta tag i saken och se till att det blir gjort :)
Jag nämnde ju som sagt detta för J, och döm av min förvåning när han blev lika exhalterad över detta som jag! Haha! ❤

Visst, det är väl bara att köpa en katt, se till att denna får ungar och sedan sälja.. Men jag vill att det ska gå rätt till. Jag vill hjälpa till att få fram det bästa ur kattrasen.
Jag har därför anmält mej till kurser som hålls av Pawpeds. Det är lång väntetid för dessa kurser, men jag har hört mej för och kursen är värd att vänta på:)
Kursen innehållar det mesta en kattägare bör veta, tex; anatomi, vaccinering, kattfärger, hälsoprogram etc. Mest grundläggande.

efter denna kursen kommer två kurser till. Jag läste lite snabbt om kurs nummer 2, och det var mycket mer fördjupning i just avel, kattungar, ansvar etc.

Men som sagt, it´s a long way to the top ;)
Men många bäckar små :) ..Och vilken ras jag siktat in mej på? Ragdoll såklart!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0