morgon!

Efter en katastrofal natt så var det ganska skönt att få komma upp imorse, ta en liten morgontur med Wiggo och bara njuta i en lugn promenadtakt.
Sitter i mjukisbralls och väntar på att min man ska vakna och ge mej mat.

På tal om mat, jag har kommit på en ganska bra strategi som funkar för mej när det gäller överkonsumtion på mat(A).
Jag är en person som älskar mat, mätt eller inte, jag äter!
Men för att försöka få ner matmängderna så försöker jag äta en frukost med mycket fiber tex. gröt, All-bran, grovt bröd etc.
Jag märker direkt om jag ätit en bra frukost eller inte, har jag bara slängt i mej ett par smörgåsar så kan jag vara sugen på mat hela dagen, småäta och trycka i mej godis.
Så min fukost numer innehåller för det mesta havregrynsgröt eller flakes, grovt bröd och en massa vätska. Det funkar för mej (=

http://static.tasteline.com/picprod/ImageGallery/Thumbnails/32/58332/25959_115483.jpg

Man kan faktiskt göra ganska mycket med sin frukostgröt. Här får ni en massa inspiration.

Kommentarer
Postat av: Simone

Där är vi två, älskar mat jag med, för mycket mat ^^

2009-12-29 @ 13:06:38
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0