Inte bra..=(

Blää.. Jag är hemma med världens magknip som inte verkar vilja gå över =(
Jag vart ute en snabbis med Jessica, men vi gick hem ganska snart då jag ville hem. Bästa Jess vet alltid hur man piggar upp en, hon hade med lite silverschampoo åt mej då mitt är slut! Tack, babe!! ♥

Jag har även börjat läsa en bok. Visserligen blir detta tredje gången för mej att läsa den, men det är en av de bästa böckerna jag läst och den är s v å r att lägga ifrån sej!;)
"Inte utan min dotter", heter den och handlar om hur en amerikansk mamma och hennes femåriga dotter försöker fly ifrån deras man och pappa som håller dom fångna i Iran.
Men med tanke på Irans och Koranens regler, så är det inte bara hennes mans järngrepp som håller dem kvar. Även de människor som vill hjälpa henne styrs av deras starka tro och måste på flera sätt stoppa henne ifrån att fly ifrån sin man tillbaka till sitt hemland.

Boken är baserad på en verklig händelse, och som väcker många känslor och tankar.
Den finns även som film, men den har jag inte sett ännu. Måste ses!=P


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

krya på magen!!

2009-06-03 @ 19:25:03
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0