En dröm?



Är det en dröm? En vision av att en dag faktiskt kunna göra någon nytta? Kommer jag en dag att ta min plats?
Mja.. Tankarna är många. Många känslovågor, bilder och drömmar snurrar runt i skallen på mej. J säger att man inte ska se så mycket framåt, ifall man blir besviken. Men jag vill! Jag vill drömma om framtiden! Även om inget blir som jag hoppas, så är det ju ändå ett sätt att hålla sej kvar levande. Att kunna leva.
Jag håller just nu på att söka in till en skola, Elisabethskolan i Göteborg, så att jag kan bli hudterapeut. Men det är såå mycket att fixa innan. Kursen kostar en del; Banken. Där var jag igår, men ska dit antingen denna veckan, eller nästa vecka igen, och få det slutgiltiga resultatet.
Jag måste fixa bidrag; Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Där var jag också igår, men skulle höra va mej idag eftersom de inte riktigt hade tid för mej.

Jag sitter och hoppas varje minut om att bidraget blir såpass att jag och J kan hitta en mysig lägenhet att bosätta oss i. Jag vill hitta en mysig lya där jag och J känner att ah här vill vi bo under tiden vi båda pluggar! Jag vill hitta ett litet ställe där jag och J kan bygga upp vårat liv, vi har alla byggstenarna men grunden är inte hittad ännu. Ett ställe där vi får plats med våra saker, en garderob åt bådas kläder och ett kök där vi kan ha mysiga frukoststunder och romantiska middagar. Låter inte det hur jävla underbart som helst?! =]

Så ah, det var min lilla hemlighet; Jag har ansökt om plats på Elisabethskolan, så nu ber vi till gudarna att jag kommer in! Jag ska på intervju dit den 21é, så ah, lite pirripirr i magen är de;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0