Core




Skulle ju skriva om hur det gick på coren igår :) ..vilket gick ganska bra!
Jag kom dit lite tidigare för att hinna få upp värmen, det blev konditionsträning i ca 35 minuter innan passet började. Det var ganska lagom igår, kännde jag, då jag vart trött och seg hela gårdagen.
Coren gick sedan väldigt bra, jag kände mej fokuserad på varje övning och alltingen bara klaffade! När passet var slut så ville jag mer! Mer, mer mer!! :)

Core är ju som ni säkert vet en träningsmetod inriktad på rygg och mage för att bygga upp styrka, balans och stabilitet. För mej som får ont i ryggen ibland,  så är detta kanon för mej!
Fördelarna med core är många, här är några som jag plockat ut som exempel; bättre hållning, smidigare kropp, ökad fettförbränning, skadeförebyggande, minskad risk för smärta i nedre ryggen.. Ja, kan skriva ännu mer, men jag antar att ni förstår principen :)
Har ni inte redan testat på detta, så rekommenderar jag er att göra det.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja, det går inte förneka den där jackans snygghet! Haha. I love it!

2009-09-17 @ 09:48:23
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Anonym

dumt att dom inte har det på friskis och svettis här, jag har problem med ryggen nämligen

2009-09-17 @ 11:45:42
URL: http://anwb.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har tränat några veckor, men jag rör på mig hemma också med hunden, jag vill att den ska bli riktigt platt:P men det är jobbigt att göra så många gånger men det är värt det

2009-09-17 @ 13:17:30
URL: http://anwb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0