12 augusti

Äggen och gröten ligger i magen, kaffet intas för fullt och träningsvärken smeker mina axlar. Kunde det vart bättre?:thumbup:
Igår var jag inne i bokaffären och beställde en bok skriven av Jane och Mike Tomlinson. Målgång.

Den handlar om en kvinna, Jane, som fick cancerdiagnos fastställd på 90-talet, och med orden; DU kommer dö inom ett halvår. Men istället för att bryta ihop helt, så bestämde sej Jane för att kämpa. Och kämpa gjorde hon!
Hon ändrade sina lata dagar mot löpning, simmning och träning i allmänhet.
Trots andningssvårigheter och smärta så tog hon sej an både London Marathon och Triathlon. Och hon klarade även av en av världens kanske största och tuffaste idrottstävling; Ironman Triathlon Florida.

Jag tror att detta är en otroligt inspirerande bok! Och jag längtar tills jag kan få slå upp första sidan och läsa!:)

Målgång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0