Detta jäkla socker!

Okey, det är mitt i natten och egentligen är jag way för trött för att ens kommentera det jag precis hittade på nätet. Men, det hindrar mej inte ifrån att dela med mej till er:thumbup:


Nu är vi där igen! Frukt och socker. Vad sjutton ska man tro? Scrolla länge ner för att läsa tidigare inlägg om detta.
Jag är way för trött för att kunna komma med något seriöst om detta, men visst har man alltid hört att frukt, grönt över huvud taget, underlättar viktnedgång, ger mättnadskänsla (tro 17 de efter allt socker??), är bättre än köttprodukter etc. Dags att övervinna tilliten till gamla myter?

Kommentarer
Postat av: Visan

Fruktsocker och socker är inte samma... Sockret i läst är procceserat socker och höjer insulinivån avsevärt mycker mer än fruksocker. Man måste äta oerhört mycket frukt för att komma upp i dom nivåerna som läsk ger :)

2010-08-26 @ 09:21:58
URL: http://visansgoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0