Pancakes med havremjöl.

Bilden gör dem inte rättvisa, de var smarriga och såg riktig goda ut!:thumbup: Fyllningen är en enkel tonfisk/kvarg -röra med lite paprika, pressad vitlök och kryddor.

Angående receptet, som vanligt mäter jag aldrig hur mycket av varje ingrediens. Så jag skriver på ett ungeför, så får ni testa er fram själva:)
Meningen med detta expriment var att behålla kolhydraterna, men minska fettprocenten.




Havregryn
Ägg
Kvarg
Lättmjölk
Salt


Hällde ca 2 dl havregryn i minimixern och mixade till ett fint mjöl.
Hällde i två ägg, ett par tsk kvarg och mjölk tills det blev en pannkakssmet. Salta. Och mixa tills det såg bra ut.
Smaka av.
Stek.

De blev ganska tjocka, så nästa gång ska jag ha mindre smet i pannan. Jag stekte med smör.
Hoppas ni testar och kommer med lite tips om andra recept!:)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Såg smarrigt ut, ska komma ihåg att testa det där! :)

2010-08-15 @ 19:36:32
URL: http://stegdagboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0