BodyBalance


http://www.orientalhealth.co.uk/phdi/p1.nsf/imgpages/rowe_yoga-posing-03.jpg/$file/yoga-posing-03.jpg
Bild: Orientalhealth

Glömde ju skriva att jag var på BodyBalance igår. BodyBalance är en blandning av yoga, pilates och tai chi, det är mycket balans och styrka inblandat.
Les Mills beskriver passet som en personlig paus i det vardagliga livet, en time -out ifrån alla påfrestningar. Och jag tycker det stämmer bra, man är helt fokuserad på att varenda rörelse ska vara lååångsam och på så sätt kommer kroppen in i något harmoniskt lugn.

Det svåraste med BodyBalance, enligt mej, är andningen. Det är ofta som jag kommer på mej själv med att hålla andan mitt i rörelsen, som tur är påpekar instruktören ofta om andningen. ..Tur det kanske, annars hade jag nog blivit blå i ansitket efter ett tag, hah=P
En överaskning jag fick i samband med mitt första Balace -pass var att min smidighet (som jag var ganska stolt med, efter år av ridning och agility så är snabba och ovana poser vanligt) inte var så bra som jag trodde. Jag tappade balansen, svettades skiten ur mej bara för att få fram foten där den skulle vara. Jag såg hur pensionererna gick ner i halvt spagat medan jag kämpade med att ens komma upp!
Men det är bara att ge sej 17 på en sak, så!

Jag tycker nog att alla ska testa BodyBalance, man får ett lugn i hela kroppen trots att övningarna verkligen töjer hela kroppen och bränner kalorier.
Man testar ställningar man inte trodde var möjliga!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0