1 februari

Hej hopp i Lingonskogen!
Idag vaknade jag och var på ett strålande humör! Jag hade somnat i soffan, det sista jag minns är att jag ligger med Julle i famnen och ser på Wallander, sedan måste jag ha somnat. 
I alla fall, vaknade med världens nackspärr, halvt på magen ligger Rex (en tung border collie -blandning på 25kg!!) och snarkar. Över mina ben har Wiggo brett ut sig och verkar sova väldigt bra. Jag och Nemo delar kudde, och Julle står på golvet nedanför mej och ser faktiskt ganska irriterad ut, antagligen har han blivit nerknuffad ifrån den fullsatta tresits -soffan!;)
Haha, borde införa ett VM: Hur många får plats i en tresits -soffa?=P

Innan jag gick upp låg jag och kollade på Ingen rövare finns i skogen, haha jag älskar ju allt som Astrid Lindgren gjort och har väl läst de flesta av hennes alster.(=
Minns att jag var lite rädd för denna filmen när jag var liten, och inte konstigt det! Rövare är farliga grejjer!;)

På tal om Astrid Lindgren, (säger alltid Astridlindgren som ett enda ord, aldrig bara Astrid. Hon bara heter så; Astridlindgren!) så är det i år, 8 år nu sedan hon dog.
 En bok som jag speciellt minns är Kajsa Kavat. jag fick den av mormor, den hade varit mammas när hon var liten. Läste boken flera gånger och ville vara som henne! Inte leva som henne, men vara henne!
Nu ligger den boken nere i förrådet i Hedekas bland alla andra mina böcker jag läste som liten fram tills jag flyttade hemifrån, när jag var 17.
Det är inga små lådor vi pratar om;) Jag älskade, och fortfarande älskar, att läsa!(=

Nu ska jag ut och borstabort snön ifrån röda faran, så att det bara är att brumma iväg hem till min prins, awh!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0