100115

..Aaaaaand there is FRIDAYY!!!!! YEH!!!=D
Idag vaknade jag av att J sitter bredvid mej i sängen och pussar hela mej, awh! Kan man vakna på ett bättre sätt?Nesh!
Det verkar även som om jag inte har så dåig övertalningsförmåga, trots allt! Igår ville J sitta och kolla på olika kattraser som han skulle kunna tänka sej, score!
Det står mellan ganska många raser just nu, några som vi genensamt kan tänka oss köpa är; Maine Coon, Ragdoll, Devon Rex och J´s favorit Bengal.

Det är svårt att välja eftersom kattrasen ska passa oss lika mycket som våran livsstil ska passa ihop den. Jag är väl mest lycklig över att J skulle vilja ha en Devon, jag tycker att den rasen är otrolig vacker!
Att köpa ännu en katt är inte aktuellt förren till sommaren MINST. Man ska hitta en bra uppfödare, ev. vänta ut kullen plus att man verkligen ska vara säker på sin framtida familjemedlem.
J frågar om priset på varenda katt, men ett pris på en frisk kattunge ligger ( så gott som alltid )alltid från 6000kr och uppåt.
Jag tycker det är bra. Då kan inte vem som helst skaffa sej katt. Jag tror att antalet hemlösa katter och oönskade katter på katthem skulle minska om alla katter kostade en rejäl slant. Är katten dyr så får man sej en funderare; Är katten värd det?
Är svaret ja på den frågan, så är det bara dags att börja spara!;)

Det gör mej bara arg att en katt förtfarande knappt har något värde i mångas ögon, många lägger knappt ens ner bensinpengen för resan dit. Hade någon fått en hundvalp eller ett föl gratis så hade det blivit många disskusioner kring det, men när till och med de flesta mjukisdjuren kostar mer än en katt, är det inte lite fel?

Jaja, sorry den långa texten, det var inte meninen;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0