Down in the flood.

Jag har lärt mej att alla har ett lik i garderoben. ..Eller två.
Eller något man äger, och inte är så stolt över, men är för ha-girig för att göra av med. Eller rent av gräver efter hoppet om att jo men visst, det ska gå!

Själv har jag en blomma sedan snart 4 år tillbaka, som varken växer, blir finare eller verkar bli snyggare än vad den är. Den har flängt med från lägenhet till lägenhet, och klarat av Julles krukor-i-marken-lekar fler gånger än vad den ska behöva tåla.
Den står sedan länge lite längre in, lite mer bakom gardinen, än framför.
Eftersom den är så ful, så varken planterar jag om, byter jord eller pysslar om den. Eller jo, den vattnas faktikt emellanåt, när jag ser den stå där bakom gardinen någon gång.
Så här kikar den fram ibland, när Wiggo råkat vifta med svansen mot gardinen så den flyttar sej.


Den har inte ens en tillräckligt stort plasthölje för att passa i ytterkruken bättre. Jag väntar fortfarande på¨svanen.
Mja, den har som sagt överlevt Julle under snart 4 år. Han använder även denna gröna stackare till tuggummi. Tuggetuggetugg. Spott! Tuggetuggetugg. Spott!
Om jag minns rätt, så stack J ner en växtnäringspinne för ett tag sedan. Så antagligen lever den 4 år till :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0