It's rude to count people as you pass them. Out loud.

Uppladdningen inför Göteborgsvarvets 2,1 mil var otroligt tafatta och jag kände mej väl egentligen mest som en rookie. Planen med matupplägget fungerade inte då det är den där tiden i månaden, och mitt sockersug vart ostoppligt! Men, hellre för mycket än för lite, och vad jag har märkt så spelar kosten inte så jättestor roll för mej när sträckan inte är längre än vad den var igår, så det var bara frustration hos mej mer än något dödsviktigt som skulle påverka varvets resultat.

På torsdagen gjorde jag sista joggen innan start, det blev 4 km terräng. Min puls var skyhög från första steget, jag arbetade med betongben och musiken i lurarna ville inte starta. Fifan..

Dagen före blev det ren kolhydratladdning alá Marie. Som sagt, inget måste inför 2 mil, men det är sådant jag behöver för att kunna prestera bättre psykiskt. Pannbenet är, och har alltid varit, starkare än min kondition ;)


Till loppet då. Innan start frös jag som en gris, det blåste iskallt och jag satt insvept i Jerrys kläder och hackade tänder, typ ;)
jag ville bara att klockan skulle gå så jag kunde ställa mej i startgruppen och dra iväg.

14,50 var det min tur och i samma sekund som jag travade över startlinjen så sken solen hela tiden! Jag och 1900 andra underbara människor som valt att springa för Barncancerfonden hade tillsammans med Clowner utan gränser och Stadsmissionen samlat ihop ca 1,3 miljoner! Det är att springa för livet!


Jag kom la mej ganska snabbt i en puld på 155bpm, det gick itne fort och första milen gick på 56:30.
Å andra sidan hade jag är mycket låg puls hela tiden, lägre än vad jag brukar ha. Precis innan start (i samband med uppvärmningen) låg jag på 56bpm!
Det är så otroligt mycket att titta på under löpningen att man faktiskt ibland glömmer bort vad fart och andningsteknik heter, folkfesten är enorm och glädjen av folk som hejjar på gör att man springer med ett sånt där fånligt flin i ansiktet så gott som hela tiden.

Genomsnittligt tempo 5,35
Genomsnittlig puls 162bpm
Måltid 01:58:35


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0