olika roller, olika kläder

Jag ser ett program på tv4fakta där man testar olika chefsroller. Alltså, en skådespelare klär sej i en snygg kostym, drar på sej ett par speciellt köpta "chef -skor" ställer sej mitt på Kungsgatan och ber artigt varje fotgängare att ställa sej på en "speciell gatusten i ett par sekunder", därför att han säger det.

Så gott som alla han tilltalar (alla väl?) ställer sej på stenen och ser frågande på killen i kostym på vidare instruktioner.
Thats it.
Tack så mycket.

Samma kille (skådespelare). Klädd i ett par blåjeans och en shysst tisha. Gör om samma sak. Samma ställe, samma tid på dygnet.
Han får ett par muttranden till svar, lika många personer ignorerar honom och ett flertal andra fotgängare kastar arga blickar mot honom samtidigt som de går omvägar runtom och ignorerar honom i hans fråga.

Programledaren går till en skola och frågar ut ett tiotal 11åriga barn; Gillar du att bestämma över folk? De allra flesta barn svarar; Ja, jag gillar att bestämma över andra/Jag bestämmer över mina klasskamrater. Ett par svarar att de vill/gillar att deras kamrater fattar beslut och accepterar att deras kamrater planerar deras framtidEn enda unge svarar att de ska komma lika överens!!

Dessutom, under ett bröllopp så "testar" prästen att säga fel namn på bruden och brudgummen svarar "Ja".
Vem har han alltså egentligen gift sej med?
Hade han svarat samma sak om hans polare kallat hans blivande brud Sara, vid namnet Emma?

Jag älskar sådana här spekulationer!=D
http://pepstraktelser.files.wordpress.com/2009/06/gudfadern.jpg

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ha ha ha!! Ja detta verkar sjukt intressant juh! Vad heter det programmet??

2010-07-22 @ 22:26:46
URL: http://sassigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0