But it's the weapon that I need.

Fy faaaan, vad illa jag mår! Att endast få i mej fett och protein får mej att må riktigt riktigt illa!=S Jag läste att man får en kolhydrats -abstinens efter ett par dagar, men detta är ju löjligt!
Ska jag genomlida detta helvete bara för att stilla min nyfikenhet om LCHF fungerar? Neheejj du! Aldrig i livet!
Men, kan ju säga att min morgonvikt alltid varit 56,5 kg, och efter dessa 4 dagar med lchf, så är kvällsvikten på också 56,5 kg, ganska bra med tanke på att man alltid går upp ca 2 kg under dagen.
Så ja, lchf fungerar om man följer den till punkt och pricka. Fett och kolhydrater (i de mängder som jag konsumerat endast fett under dessa dagar), gör att man går upp i vikt. Men endast fett, och lite protein, gör att man på något mirakulöst sätt, faktiskt, går ner i vikt så länge man bär på några extra kilon.


Jag har alltid varit skeptisk och kritisk till dieter, GI, LCHF, Atkins, ISO etc. Jag tror att det enda sättet till att gå ner i vikt på ett sunt och långsiktigt sätt, det är att färbränna mer än man äter.
vad man äter, och hur man äter ska inte spela någon större roll tack vare det.

Att äta lite av allt, tror jag starkt på!:thumbup:
På det sättet gick jag förra våren ner 10 kg, och fick ett BMI på 17, vilket inte är okey. ..som jag å andra sidan gick upp igen i höstas;)

Vad ska man vara så nyfiken på allt för? Jaa, inom området "hälsa", så vill jag testa på allt! Det är fashinerande vad man kan göra med sin kropp, och hur mycket den får stå ut med. Mina knän är fucked up, att springa är en utmaning för mej då minsta felbelastning gör fruktansvärt ont veckor efteråt. Därför är jag även rädd för gymmet, då många arm, mage, rygg övningar även belastar knäna.

Nä, vet ni va! Nu kolhydrats -chockar vi kroppen med pizza!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0