Rårakor med hamburgebiffar

Jag och J gjorde ju rårakor i söndags, aldrig gjort förr faktiskt. Och det var bland det godaste jag någonsin ätit in my life! Dessutom är det nyttigt, och man håller sej mätt ganska länge.
Jag sparade ingen som jag kunde testa att frysa in, men någon som vet hur det funkar att frysa in rårakor?
Här är i alla fall receptet som vi använde oss utav, testa det för det är kanongott! =D
Skriver nu receptet såsom vi gjorde det.

Skala och riv grovt en blandning av potatis, morot och palsternacka, lika delar av varje. Lägg det sedan i ett durkslag så att vätskan rinner ut, från potatisen mest.
Vispa sedan 3 ägg med en halv dl mjöl, blanda med rotfrukterna plus lite salt och peppar.
Forma små "plättar" med händerna och lägg dem i en fräsande stekpanna, vi använde ganska mycket smör så ytan blev sådår gyllenbrun och knaprig.
Eftersom vi även hade i morot så blev maten inte så färglös heller.


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Kul med nya rätter!

2009-11-17 @ 15:25:14
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Maja.

Jag bor i Trysil, om du vet var det ligger?=)



Förresten, det där ser ju riktigt smarrigt ut! Har aldrig gjort rårakor men nu kanske man ska testa:)

2009-11-17 @ 15:50:37
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: haha ja kanske det. jag vet inte vad jag skulle se ut som.. haha!

fan den bilden är nog sjukt snygg :):)

2009-11-17 @ 17:34:38
URL: http://hurtigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0