10 augusti

Dålig dag för löpning, märkte jag. Humöret och lusten var iinte på max. Ändå gick det relativt smärtfritt! Jag tänkte till ordentligt i planeringen och förberedde mej för att jogga i terräng. Just det. Jogga.
Eftersom det regnade en hel del igår, så skulle elljusspåret häromkring vara blött, lerigt och åt h*lvete svårt att springa i med tanke på att man sjunker ner i gruset. Hard workwork:thumbup:

När jag kommer dit ser jag att de "förbättrat" spåret med stor tung stenig gråsand. Blöt. Och detta var sjukt jobbigt och tungt att springa i. Bara efter 4 km brände det i benen, herre guud.. måste springa på detta underlag oftare! För fy bubblan vad det kändes i benen, och gör fortfarande:)
Varenda gång jag springer dessa kortare terrängjoggisar (korta sträckor just därför att detta inte är min typ av löpning. Och jogg just för att jag inte har motivationen för löpning i terräng) så går det upp för mej mer och mer att långdistanslöpning är min grej. Inte terräng. Men detta är såå viktigt, och det är bara att ta tjuren vid hornen!:)



Jag kom upp i 95% av min maxpuls ganska fort och höll det kvar i 15 minuter, inte illa för mej! Inte illa för mej alls med tanke på underlaget, den trytande lusten och.. Ah, jag kom inte på fler bortförklaringar där;)


Detta underlaget varvat med tung gråstenssand, pangbra terrängunderlag!:)


Gääsp!! Nu skiter jag i detta och tar långdistansen istället!!;)

Just de! Mina pancakes skulle ni få bild på också, även receptet! Men jag hinner inte skriva det nu eftersom jobbet kallar, bäst att komma i tid, tänkte jag;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0