28 juli

Löpningen imorse gick kanonbra! Jag kom in i något som jag väl kan kalla intervallpass LIGHT! Inget som rekommenderas för SUB-jägare, dock!;)
Men hur som, bra gick det och tiden blev liite mer än en timme. Fartleken kändes bra, spännande och kul med löpning som inte bara går ut på att klara av distansen snabbast möjligt.
Som det var imorse så verkligen njöt jag hela distansen! Jag har verkligen saknat den känslan som bara svetten och den höga pulsen kan ge mej. Ingen tidspress.

Planen inom det närmaste är att hålla mej till detta. Alltså, för att jag ska tycka löpning är roligt och givande så kan jag inte hålla på att jämföra mej med vare sej andra eller med mej själv. Då tar jag allt på för stort allvar och då försvinner charmen och avkopplingen.
Vilket ju är det jag vill ha!

När jag hela tiden strävar efter olika mål, och snubblar vid mållinjen så faller hela min värld samman och jag ger upp. Vilket var det som hände i våras. Men nu är jag på G igen. Inga krav. Ingen press. Bara kör på hur hårt och hur lite jag vill.
Får även hugga tag i min PT igen;)

Nu ska jag snart förtsätta med maten, de bliir egrann köörv!!


Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - En blogg om mitt liv

Det är så det ska vara man ska tycka det är skoj, idag blev det lite för mycket allvar för mig och inget stämde. Jag ville så gärna förbättra min bästatid på 5 km rundan men det var nog lite fel väder för det idag ;)



Men på lördag och söndag blir det träning med kompisar och då ska jag lotsa runt de på en 10 km runda resp 5 km runda och då ska jag bara njuta :P

2010-07-28 @ 14:19:01
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0