Het ajvarkyckling!



Receptet på den heta kycklingen jag gjorde häromdagen, snabb att göra samtidigt som den är nyttig och god!  Jag använder inga speciella mått utan tar lite grann av det mesta, mängden jag skriver i receptet är ungefär det jag använde mej av. Testa er fram! :)

Detta behöver du:
Kycklingfileér
1 dl ajvar
1 Citron
2 klyftor vitlök
Koriander
Olja
Salt o peppar

Pressa vitlöken i en skål, blanda ner saften av citronen, ajvar, liite olja, koriander och salt och peppar.
Stek kycklingfileérna på hög värme så de får en fin yta, lägg sedan upp dem i en ugnsäker form och häll röran över fileérna.
Jag hade ugnen på 180grader i cirkus 20 minuter.

Ät gärna ihop med bulgur, ris eller bara sallad.
Happy cooking! :thumbup:


Kommentarer
Postat av: Karin

oh tack!:) ska testa nån dag:)

2010-03-09 @ 09:57:18
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Pauline

Gud vad gott det ser ut! Ska testa något av recepten snart! :)

2010-05-13 @ 16:07:26
URL: http://fyndigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0