Lyssna på kroppen.

Ja, när kroppen ställer sej på bromsen och säger Nej, så är det bara för resten av mej att finna mej i det.
Vila. Denna viktiga vilan!
Även på mina vilodagar går jag milslånga promenader, vilket såklart kroppen tvekar till.
Just nu känner jag en total trötthet i hela mej, har inte kunnat sova ordentligt på två nätter, har minskad aptit plus att jag dessutom satt på gymmet i förrgår och kände mej vilsen. Vilsen över något som är en del av min vardag; träningen!
Att känna mej nere, deprimerad, ledsen, arg och bara sådär hopplöst osäker av inga anledningar alls, de känslorna har fyllt mej de senaste dagarna. Att vara nära till tårar när som helst.

Dessa känslor gjorde mej rädd och idag insåg jag att det är inte rätt, och det var då jag faktiskt tänkte till. Jag vill ta hand om min kropp, vill att den ska må bra av träningen. Inte tvärtom. träningen inför Lidingöloppet och viljan att forma kroppen har stigit mej åt huvudet, helt enkelt. Måste pausa!

Därför ska denna helgen bli en enda stor uppladdning, en omstart helt enkelt. Det svåra är att veta när man tränar lagom. Hur vet man? När vet man?

Detta ska jag fundera på under helgen, men nu ska jag faktiskt unna mej en kebabpizza, som sagt uppladdning pågår!:thumbup:

Hur lägger ni upp träningen?

 

Kommentarer
Postat av: CAMIE

Hmm.. Jag känner igen mig lite i det du skriver! Har också varit nära till tårar flera gånger denna vecka, helt utan att fatta varför och så har jag varit sjukt trött! Men jag kan inte sitta inne en hel dag, får panik!



SV: Ja jag blev så glad och stolt<3 =D

2010-05-14 @ 19:55:33
URL: http://camillahart.blogg.se/
Postat av: LORISSA

sv: Tack, mår redan bättre! Kanske var en dålig räka eller något :p



Nu åskar det för fullt hos mig så datorn ska stängas av, men kanske du har tid att läsa mitt senaste inlägg och lämna en åsikt? Tror du att hippiekulturen är något för mig? ;)

2010-05-14 @ 20:22:03
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Vaha

Tack så mycket! Det gick skitbra på gymmet och sedan tog jag även en löptur nu på kvällen, den gick strålande den med. Skitbra när träningen funkar! Och jag känner igen mig i dina problem. Jag har gymmat 4 dagar i rad nu och funderar på om jag ska ta ett pass imorrn bitti ochså. Jag känner mig själv och vet att jag kommer ta det jävla passet haha.. Men på söndag ska jag fan vila! Vila är väldigt viktigt :)

2010-05-14 @ 21:56:16
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: Elina

gud vilken fin och intressant blogg du har :) kram

2010-05-14 @ 22:58:31
URL: http://weelcometomylife.blogg.se/
Postat av: Maria W

Vilan är ju sååå viktig annars kan inte kroppen tillgodogöra sig träningen på samma sätt ju. Vi hade en hel drös med föresläsningar om det på ett träningsläger förra vinter. En vilodag ska vara en vilodag, utan promenader, men tror du ska passa på att köra lite avslappning istället för prommenader. Jag har en spikmatta och en cd med lugn musik. Det brukar göra susen. :)

2010-05-14 @ 23:25:36
URL: http://mariawinell.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hittade precis din blogg, glad för det! =) Du får vara rädd om dig så du inte blir helt övertränad, det kan ta lång tid att komma tillbaka från om man har riktig otur. Bättre mota Olle i grind så att säga, det tjänar du nog mycket på, men det är ju lättare sagt än gjort. Men jag tror det är bra att du börjat tänka i "vilo-banorna" då är man nog helt rätt ute tror jag =)

2010-05-15 @ 11:00:11
URL: http://millbergskan.blogg.se/
Postat av: Petra

Men gumman.. Du måste ta det lite lugnt! Inte bra att överträna... Vilan superviktig! Man måste ha MINST en vilodag i veckan då man ska vila från träning helt (vilket betyder inga långa promenader) =). Hoppas det känns bättre snart!



Förstår hur du känner, jag har oxå varit i det läget flera gånger i mitt liv, dock inte på väldigt länge!

Hur många pass i veckan tränar du nu?



Sv: Ja, bulldeg är supergott, hehe =)! Jäser finfint i magen...

2010-05-15 @ 13:30:07
URL: http://petrahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0