Kesobollar




Eftersom jag inte kan blogga om min träning, så får jag blogga om mat istället!;) Om ni, som jag, kan äta keso när som helst, hur som helt och varje dag, så kommer ni älska dessa kesobollarna!
Tänk på att det är skillnad på kakao och kakao, jag tycker att denna gör sej bäst.:thumbup:

Denna smeten räcker till ca 30 små bollar, och är grundreceptet. Lägg till, ta bort, ersätt efter er smak!

250 g minikeso
4 dl fiberhavregryn
1,5 dl sötningsmedel
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 msk smör (rekommenderar denna)
Kokosflingor

Knåda samman alltihop och rulla sedan i kokosen. Första gången jag gjorde dessa så tycke jag att bollarna blev alldeles för beska pga av för mycket kakao, hade efter det i några droppar kallt kaffe och lite mer keso. Smaka er fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0