Fläskpannkaka alá LCHF

Kul att receptet blev efterfrågat, så här kommer det!
Är man galet sugen på pannkaka, vilket jag är oftast så gott som varje dag;), så är denna goding alla tiders att kalasa på. Den är, tack vare just LCHF´s metod, väldigt mättande och lättlagad.
Eftersom jag som vanligt inte mäter exakta mått, så skriver jag ungefär vad jag brukar ta. Sedan lägger man till, eller tar bort efter smak:)


Du behöver;
1 pkt bacon
4 ägg
2 dl vispgrädde
"några skedar smör"
250 g keso
ett par dl hackad gräddig ost

Hacka bacon och lägg på plåten ihop med smöret och fräs i ugnen tills baconet blir lite knaprigt.
Blanda under tiden äggen och grädden, och vänd ner keson i smeten.
Ta ur plåten och strö över den tärnade osten på baconen. Och sist häll över gräddsmeten.
In i ugnen igen tills pannkakan får en fin yta. Klart!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag älskar också pannkaka och just fläskpannkaka är så gott med problemet är att det är vetemjöl vilket inte min mage gillar. Så denna varianten ska jag ABSOLUT testa!:)

2011-03-09 @ 18:35:20
URL: http://ijastrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0