Winners find a way, losers find an excuse.

Kom hem från jobbet för en liten stund sedan, har gått hela dagen och laddat mentalt inför vad som komma skall. Det som händer ikväll, alltså.
Nervös som bara den, åh! De senaste 6 veckorna har jag 4 gånger i veckan utövat cardio iform av spinning eller indoor walking. Mest IW faktiskt, med tanke på att crosstrainer är vänligare mot knän och rygg ur belastningssynpunkt. Och enligt mej får jag ut mer konditionsträning av de passupplägg IW-ledaren gjort, än vad de spinningpassen jag gått på.

Jag har, på gott och ont, hållt mej ifrån löpningen ett tag. Bra? Vet inte, det märker jag den 21 maj under Göteborgsvarvet.
Vad jag vill få ut av detta lilla experiment är att behålla konditionen så gott det går, samtidigt som knät belastas så lite som möjligt.

Ah just det, tappade bort mej! nervös var det ja! :)
ikväll ska jag alltså, efter 6 veckor, ge mej ut på en lätt jogg i kvällssolen, ingen löpning eller tidsrelaterat intervallupplägg.. Nepp! bara en lätt jogg för att få sträcka på benen. En skräckblandad glädje bubblar i magen, men härligt ska det bli! :)

Ikväll ska det även lagas cykeldäck! Efter en härlig runda på min ena ögonsten, så har jag cyklat rakt på ett häftstift. What are the odds!? Meridan behöver alltså all omsorg den kan få för tillfället, och det ska den få :)
Så imorgon blir det en härlig mtb-runda i skogen igen, JAO!


För övrigt, fick en kommentar om att min bloglovin inte fungerar. Jag vet inte hur det funkar, men jag klickar mej fram och tillbaka och tror att det bara ska vara att klicka på Bloglovin-knappen nu, för att följa! :)

Kommentarer
Postat av: Maria W

Så jävla bra rubrik. "Snodde" den (tog närmaste penna och kladdade ner orden på ett papper som ska vara syntligt ofta) för lite extra pepp. :)

2011-05-11 @ 18:36:41
URL: http://mariawinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0