Save me from the pain inside of me.

Hittade en sjukt bra artikel om barn och fetma. Jag som har ett stort intresse för livsmedel öht, älskar att läsa artiklar, debatter och myter om mat.
Denna artikel handlade om att livsmedelsverket ger felaktiga rekommendationer om hur barn ska äta för att må bra. Tro sjutton att barn blir överviktiga om SLV ger föräldrarna felaktiga grunder. Som förälder vill man att sitt barn ska må bra, och visst borde det väl gå att lita på en såpass stadig källa som SLV , eller?


Ett barn, eller vem som helst egentligen, ska inte äta produkter med Eämnen, så länge är vi med. Men extra viktigt för barn är att heller inte äta produkter där företagen försöker ta bort så mycket fett som möjligt ur varan. ta Bregott som exempel. Det finns ju bregott mellan, där fettmängden är lägre än vanligt, men vad för man istället? Arla tillsätter istället kemiska tillsatser. Så, ge mitt barn mindre fett med kemiska tillsatser (där fettminskningen även innebär ökat sötsug mellan måltiderna) eller varan med mer fett och mindre tillsatser.
En av artiklarna hittar du här.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-05-07 @ 10:34:35
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0